Zawodowo jestem polonistą i logopedą. Przez wiele lat zajmowałam się pracą edytorską i dziennikarską: redakcją i korektą tekstów, głównie książek.
W tym czasie ukończyłam cztery dodatkowe fakultety. A raczej ciągle kształcę się równocześnie na czterech kierunkach. Noszą one imiona moich dzieci… Każde z nich to dla mnie ogromna radość, ale i nowe wyzwania… Ciągle się uczę, ciągle mam przed sobą nowe egzaminy, projekty i wyzwania.
Te słowa należy oczywiście traktować z przymrużeniem oka. Ale właśnie moje życiowe doświadczenia skierowało mnie w stronę pracy logopedycznej. Fascynację pracą z tekstem zastąpiła radość spotkania z drugim człowiekiem.
Narzędzie do pracy dały mi studia polonistyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (jeszcze pięcioletnie), podyplomowe studia logopedyczne na Uniwersytecie Pedagogicznym oraz szkolenia głównie o tematyce logopedycznej.
Szkolenia i kursy kształtowały moje podejśćie do terapii. Jako terapeuci uczymy się ciągle i nieustannie skutecznych metod terapii.
Dla mnie na dziś przekonuąca jest praca logopedy, która usprawnia funkjce prymarne, pracę mięśni i na tej bazie pracuje nad prawidłową artykulacją.
Szkolenia:
- „Sygmatyzm właściwy – efektywne postępowanie logopedyczne” – prowadzone przez dr I. Michalak-Widerę
- „Skuteczne metody logopedyczne w wybranych problemach dyslalii – rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna, brak artykulacji głosek t, d, substytucja wybranych samogłosek ustnych” – prowadzone przez dr I. Michalak-Widerę
- „Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej” – prowadzone przez prof. D. Plutę-Wojciechowską
- „FTM - Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna. Diagnoza i terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 3-4 roku życia z dyslalią obwodową” - prowadzone przez prof. D. Plutę-Wojciechowską
- „Terapia interakcyjna rodzic - dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7 - Palin PCI” - prowadzone przez prof. K. Węsierską
- Szkolenie z zakresu logorytmiki dające uprawnienia do prowadzenia zajęć
- Szkolenia z zakresu terapii ręki dające uprawnienia do prowadzenia terapii
- „Wykorzystanie testu SON-R 2-8 w diagnozie psychologiczno-logopedycznej dziecka” - prowadzone przez R. Lutowsławską
- „Dziecko z mutyzmem wybiórczym w szkole” - prowadzone przez M. Cabałę
- „Uczeń z niedokształceniem mowy o typie afazji - perspektywa psychologiczna” - prowadzone przez dr K. Tomsię
- „Praca z dzieckiem z afazją” - prowadzone przez M. Rucką
- „Ankyloglosja - krótkie wędzidełko języka” - prowadzone przez A. Rosińską
- „Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w apekcie logopedyczny” - webinar prowadzony przez dr nauk o zdr. Mirę Rządzką
- „Metoda strukturalna, Karty Oceny Czytania i Pisania - KOCP. Diagnoza i terapia trudności w czytaniu i pisaniu - prowadzone przez dr J. Guzik-Iwińską
- "Trening bazowych funkcji słuchowych - program Dobrze słyszę" - szkolenie nadające wiedzę i umiejętności w zakresie wspomagania bazowych funkcji słuchowych
- szkolenie przygotowujące do przeprowadzania Testu Rozwoju Językowego
- "Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole. problemy diagnozy i terapii logopedycznej" - prof. Jolanta Panasiuk
- "Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego - podejśćie autorskie" - p. Ewelina Mendala-Kwoczek
- "Miogopedia - terapia miofunkcjonalna w praktyce" - p. Aleksandra Rosińska
- Terapia mięśniowa strefy orofacjalnej - p.Sabina Szober
- Artykulacja - ocena mowy dzieci (3-6 lat i starsze) - p. Sabina Szober
- logopedyczne warsztaty praktyczne - usprawnianie artykulacji w pryzmacie szeroko rozumianych zaburzeń motorycznych mowy oraz profilaktyki prawidłowego rozowju mowy - prowadzone przez p. Sabinę Szober
- konferencja ortoodontyczno-logopedyczna - "Ortodontyczne leczenie wczesne we wspólpracy z logopedą"
W maju tego roku uzyskałam Certyfikat Zawodowy Polskiego Związku Logopedów